AOP Awards // Markku Lähdesmäki

AOP Awards hedrer det beste innen reklamefotografering

Når de skikkelig dyktige reklame- og pressefotografene for alvor setter i gang, blir det mye kreativitet og øye for detaljer. Det kan man se tydelig i disse vinnerbildene fra årets AOP Awards 2016.

24. oktober 2016

AOP Awards er en av prisene mange profesjonelle fotografer drømmer om å vinne. Her samles det beste innen reklame- og pressefotografering, og vinnerbildene er i aller høyeste grad spektakulære.

The Association of Photographers (AOP) er en organisasjon for profesjonelle fotografer. De har nettop delt ut AOP Awards for 33. gang under et stort arrangement i London.

Mer enn 2000 bilder var innsendt til konkurransen fra organisasjonens medlemmer og andre fotografer i den åpne kategorien, som er nettopp for alle. De 20 beste bildene og bildeseriene blir nå samlet i en fotobok.

AOP Awards

Vinnerbildet i den åpne kategorien, foto: Alex Macro

Konkurransebilder faller under en rekke kategorier, hvor det nyanseres mellom bestilt arbeid (commercial) og ikke-bestilt arbeid (non-commercial), og i de enkelte kategoriene har man enkeltbilder (single) og serier (series).

Vi har fått lov til å gi deg et utvalg av vinnerbildene. Du kan se flere bilder fra konkurransen her. (Klikk på "See other categories »" for å se alle bildene)

Foto: Greg White, Non-Commercial environment, Single

Foto: Kelvin Murray, Non-Commercial portrait, Single

Foto: Seamus Ryan, Commercial Design, Single

Foto: Benedict Redgrove, Non-Commercial Object, Series

Foto: Markku Lähdesmäki, Commercial Advertisting, Single

Foto: Richard Bradbury - Commercial Editorial, Single

Foto: Kelvin Murray, Non-Commercial Life, Series

Foto: Tom Barnes, Commercial Editorial, Series

Foto: Kai-Uwe Gundlach, Non-Commercial Fashion & Beauty, Series

Foto: Deirdre O'Callaghan, Non-Commercial Fashion & Beauty, Single />

> Se også: Galleri: Wildlife Photographer of the Year 2016