Cookies- og Brukervilkår

kameraskolen

side 1 av 2
  • Fototeknikk 15.12.2014

    Kontroll på programmene

    Skal du velge Auto, et motivprogram, blenderprioritet eller manuelt program? Det får du svar på her.

  • Fototeknikk 15.12.2014

    Orden på lukkertiden med blits

    I dette avsnittet av Kameraskolen ser vi på kameraets lukkergardiner. De er f.eks. viktige å synkronisere korrekt med blitsen for å få veleksponerte bilder.

  • Histogram 15.12.2014

    Få den helt rette lysbalansen

    Når eksponeringen skal være helt perfekt, kan du ikke stole på kameraskjermen.

  • Fototeknikk 14.10.2014

    Få flottere farger og lys

    Med en smart funksjon i kameraet kan du svært nøyaktig tilpasse hvordan farger og lys skal ta seg ut i det ferdige bildet. Her kan du se hvordan du gjør det.

  • Bracketing 23.09.2014

    Orden på lyset

    Når du ikke kan stole på kameraets lysmåler, sørger funksjonen bracketing for at du alltid treffer blink. Den tar nemlig flere eksponeringer av samme motiv.

  • Portrettbilde 05.09.2014

    Enda flottere portretter

    Ved hjelp av en smart funksjon får du flotte, opplyste portretter

  • Histogram 03.09.2014

    Få den helt rette lysbalansen

    Når eksponeringen skal være helt perfekt, kan du ikke stole på kameraskjermen. Ved hjelp av histogrammet er du sikker på at du alltid får den perfekte belysningen.

  • Belysning 21.07.2014

    Sikker eksponering hver gang

    Ved hjelp av funksjonen eksponeringskompensasjon kan du ta kontroll over eksponeringen når lysmåleren feiler.

  • Fototeknikk 02.07.2014

    Velg riktig lukkertid

    I dette avsnittet av Kameraskolen lærer du hvordan du velger den rette lukkertiden til å oppnå forskjellige uttrykk.

  • Fokus 03.06.2014

    Still fokussystemet optimalt

    Dersom bildene skal stå knivskarpe, er det viktig å velge de rette fokuspunktene, alt etter motivet. Her får du tips og triks for å stille fokussystemet optimalt.

side 1 av 2

Årets beste tilbud!

Få 2 utgaver av Digital FOTO + Bluetooth-hodetelefoner. Du sparer 715,90 kroner og får tilgang til et hav av ekstra online-fordeler.

> Bestill nå

Fordelssonen!

Nå får alle leserne tilgang til eksklusive videoer, lyntips, programmer og testbilder i vår helt nye Fordelssone.
Besøk Fordelssonen

Gratis nyhetsbrev

Skriv e-postadressen din og klikk på "Påmeld":

Nikon kamera

Vi har samlet nyhetene våre om og tester av ...

Nytt online-univers fullt av videoer, kurs, lyntips og mye mer

Nytt online-univers fullt av videoer, kurs, ...

GoPro HERO4 kamera

Hva er et GoPro-kamera? Er de vanntette? Kan ...

Se alle PLUSS-fordelene

Bestill Digital Foto og få tilgang til ...

Bli venn med Nordens største fotomagasin. Se ...

Canon kamera

Vi har samlet nyhetene våre om og tester av ...

DIGITAL FOTO | Copyright © 2010| Bonnier Publications International AS | Juridisk informasjon | Kontakt oss | Nyhetsbrev