Morten Hilmer i Seasons 2

I Seasons 2 følger du naturfotografen Morten Hilmer når han fotograferer fugler og landskap.

© Digital FOTO/Morten Hilmer

Ny sesong: Naturfotografens beste triks for fuglebilder

Nå kan du se 12 nye episoder av videoserien vår Seasons, hvor Morten Hilmer fotograferer fugler og landskap og forteller alt om innstillinger slik at du kan bli en bedre fotograf.

25. mai 2018 av Kristoffer Engbo

Nå er den her! Den nye sesongen av den populære videoserien vår Seasons, der naturfotografen Morten Hilmer tar deg med bak kameraet når han drar på fototur i naturen. 

Denne gangen drar Morten Hilmer til fuglefjellet Bulbjerg i Danmark for å fotografere fugler og landskap.

Underveis får du mange tips for å ta bedre bilder. I de første avsnittene forteller Morten om utstyret sitt og hvilke vurderinger han gjør når han velger hvilket utstyr han vil ha med.

Når Morten kommer fram til fuglefjellet, går han i dybden på kamerainnstillingene sine, og du får blant annet tips for hvordan du justerer eksponeringen best mulig for å fotografere i både solskinn og med overskyet himmel, hvor Morten bruker forskjellige innstillinger.

> Se alle de 12 episodene av Seasons 2 i Fordelssonen nå (bare for abonnenter)

Seasons 2 naturfoto

I de 12 avsnittene av Seasons 2 kan du blant annet se noen av Morten Hilmers fantastiske bilder av fugler.

© Morten Hilmer

Få tips for skarpe bilder av fugler i Seasons 2

Morten viser også hvordan han stiller inn autofokus slik at han lynraskt kan bytte mellom å fotografere fugle i flukt og fugler som sitter stille på klippen. 

I løpet av de 12 avsnittene kan du selvfølgelig også se noen av de fantastiske bildene til Morten, og han forteller også hvordan han bruker forskjellige lukkertider til å få fram det perfekte uttrykket i bevegelsene til fuglen.

Når solen er gått ned, blir det tid til å fotografere landskap i de vakre omgivelsene, og her kan du blant annet se hvordan du kan bruke lukkertidene kreativt for å få ekstremt flotte resultater.

> Les mer om å fotografere naturen her

I teaseren under får du en forsmak på hva du kan se i Seasons 2.

Slik får du tilgang til Seasons 2

Seasons 2 ligger i Fordelssonen, som er det avlåste abonnementsuniverset vårt. Du får tilgang med abonnementsnummeret ditt eller med en bladkode som du finner i det trykte bladet eller i den elektroniske utgaven i WYPE-appen.

Tegner du et abonnement nå, får du umiddelbar tilgang. Du må bare opprette en brukerprofil i Fordelssonen.

I Fordelssonen finner du også første sesong av Seasons, hvor Morten Hilmer er på Dovrefjell for å fotografere moskusokser og vinterlandskap. I Fordelssonen får du også mange videoer om bildebehandling og fototeknikk, ekspertenes favorittinnstillinger i Lightroom og Photoshop og mye annet.

> Se alle de 12 episodene av Seasons 2 i Fordelssonen nå (kun for abonnenter)

Akkurat nå kan du få full tilgang til Fordelssonen med 1 nummer av Digital FOTO for bare 29 kroner. Les mer om tilbudet her.