Kvinne som løper
Portrett med kraft

I Digital FOTO nr. 2/2019 lærer du å ta portrettbilder med mye dramatikk og energi.

© Martin Paldan

Nytt blad: Actionfylte portrettbilde og de beste fototeknikkene

Digital FOTO er igjen ute med et magasin som gjør deg til en bedre fotograf. Få blant annet den store guiden vår til å fotografere portretter med en dose action, og se hvilke 10 funksjoner du må prøve med kameraet ditt.

10. januar 2019 av Louise Hagemann

Det blir bånn gass med inspirasjon, læring, tips, gode historier og gøyale idéer i det aller nyeste nummeret av Digital FOTO.

Du kan blant annet møte en blind fotograf. 

Ja, det høres helt vilt ut, og det er det også: Pete Eckert er helt blind og likevel tar han fantastiske bilder hvor han maler med lys.

I det nyeste nummeret kan du lese om hvordan han fotograferer når han ikke kan se noe, og du lærer å male med lys i dine egne bilder.

Bil malt med lys
Skutt i blinde

Man skulle ikke tro at en blind man hadde skapt dette fantastiske bildet. Les den spennende historien bak det.

© Pete Eckert

Vi kommer også innom en klassisk sjanger, nemlig portrettfotografering. 

Denne gangen har vi tilsatt en dose med action – du får nemlig en komplett guide til portretter med et sportsligt vri.

Lær å ta sylskarpe og flotte portrettbilder både før, under og etter trening, uansett om modellen er en topputøver eller bare vil ha et bilde med litt mer action.

Kvinne i løp
Fart med blits

I guiden til å ta portrettbilder med action lærer du blant annet å bruke blits til å skape dramatikk.

© Martin Paldan

I nr. 2/2019 kan du også lære om å rense bildebrikken i kameraet ditt så du slipper stygge flekker på bildene dine – som gjøres over tre trinn og ikke er det minste vanskelig.

I det nyeste nummeret av Digital FOTO får du også:

  • Historien om Derrick Lin, som tar de flottteste miniatyrbilder fra kontorplassen sin – med bare en iPhone og en kontorlampe. Les artikkelen og hent inspirasjon.
  • 10 funksjoner som skjuler seg i kameraet ditt, og som du må prøve i det nye året. Kameraet ditt er fullt av hemmeligheter som kan løfte deg til ett nytt nivå som fotograf, og her får du 10 av de beste.
  • Alt du må vite om å bruke filtreog å få flottere farger, optimal eksponering og perfekt sløring.
  • Anmeldelser av blant annet Panasonic Lumix DC-LX100 II, en ny drone, et objektiv, en ryggsekk, Photoshop Elements 2019 og mange flere produkter.
  • Svar på blant annet: “Bør jeg raw-konvertere i kameraet?", og “Hva er digiscoping?"
  • Trinn for trinn-kurs som gir deg kontroll ovr komposisjon, kontrast, dybdeskarphet og flekkfjerning.
  • Og mye, mye mer.

Mange abonnementsfordeler med Digital FOTO

Husk også at som abonnent på Digital FOTO har du mange gode abonnementsfordeler:

Og hvis du ikke abonnerer ennå, har vi en rekke spennende tilbud til deg akkurat nå.

Vil du for eksempel holde varmen på fototurene dine? Da kan du få en smart jakke i flott kvalitet sammen med Digital FOTO for bare kroner 59,50 + porto og ekspedisjon. Se tilbudet her.

Så fort du har bestilt abonnementet ditt, får du tilgang til Fordelssonens mange videoer og veiledninger med én gang. 

Du kan også lese de 12 nyeste utgavene av Digital FOTO på nettbrett eller smarttelefon med appen Wype.