Astrofotograf
Hold øye med naboen

Mars kommer helt tett på Jorden i juli og det er en ypperlig mulighet for å ta bilder som du aldri har prøvd før. Heldigvis er det ikke vanskelig med Digital FOTO sin guide.

Nytt blad: Unik sjanse til å fotografere Mars, bryllupstips og kontroll på lysmåling

I det nyeste nummeret av Digital FOTO guider vi deg til å fotografere Mars, som i juli kommer tett på Jorden. Vi forbereder deg også til bryllup, viser veien til din helt egen bildestil, gir deg kontroll på lysmåling og mye mer.

12. juli 2018 av Louise Hagemann

I juli 2018 rykker naboplaneten Mars helt nærme Jorden og du kan faktisk fotografere den med det helt vanlige kameraet ditt.

I det nyeste nummeret får du tips til hvor du må stille deg og hvordan du må innstille kameraet for å få fantastiske bilder som du (kanskje) aldri har prøvd før, uansett om du ønsker å fange den røde planeten med kitobjektivet ditt, med tele eller med et teleskop.

Vi guider deg også gjennom hvordan å fjerne støyen, som dukker opp i astrobilder, i Photoshop.

Vi forbereder deg også til bryllupsfotografering med en grundig tidslinje, så du vet hva du må huske før, under og etter bryllupet. 

Tre jenter til bryllup
Blinkskudd fra den store dagen

Fra forberedelsene til det viktige øyeblikket – vi guider deg gjennom en dag som bryllupsfotograf.

I Digital FOTO nr. 11/2018 får du blant annet:

  • Stor guide for fotografering av Mars på tre forskjellige måter – hvor må du stå, hva må du bruke, og hvordan gjør du det.
  • Spennende intervju med Palani Mohan, som har fotografert verdens siste ørnejegere i Mongolias fjell, hvor batteriene konker ut under 30 kuldegrader, og de lokale spiller fotball med en hodløs geit.
  • Andre episode i vår nye serie “Fotografer bedre": Kontroller lyset på plass. Forstå kameraets lysmålingsmetoder, sjekk eksponeringen og justér innstillinger for å få et bedre resultat.
  • De viktigste tipsene til bryllupsfotografen – alt fra praktisk til utstyr og alt fra forberedelsene uken før, til festen er i full gang.
  • Slik finner du din egen bildestil – lær fra to stilsikre herrer og se vårt bildestileksperiment.
  • Test av de beste printerne til entusiasten – hvor får du mest for pengene?
  • 6 trinn-for-trinn-kurs i bildebehandling – få kontroll på at lage backup, håndtere dybdeskarpheten og håndtere uren hud og mye mer i Lightroom.
  • Anmeldelser av blant annet den fantastiske kameratelefonen Samsung Galaxy 9+ og en ny billig drone.
  • 13 brevkassespørsmål, syv flotte leserbilder og mye mer.

Ekstra digitalt innhold i Fordelssonen

Som abonnent på Digital FOTO - eller med et blad kjøpt i løssalg - får du også eksklusiv tilgang til Fordelssonen, Digital FOTO sitt online univers, som er fullt av videokurs, guider, presets, actions og mye mer.

Skjermskudd av Lightroom
Flottere med ny funksjon

I den nyeste oppdateringen av Lightroom er det en funksjon som gjør det lettere for deg å få flotte bilder. Vi går igjennom funksjonen i en video i Fordelssonen.

Denne gangen går vi igjennom tre videoer blant annet alle de seneste oppdateringene i Lightroom Classic CC, samt at du kan se hele videoserien “Seasons" som handler om å fotografere fugler og landskap.

Tegn abonnement på Digital FOTO, og les det nye magasinet med det samme på din smarttelefon eller nettbrett med Wype-appen. Her får du dessuten tilgang til de ni siste numrene av Digital FOTO.

Du får naturligvis også umiddelbart tilgang til Fordelssonen, så du kan se de nyeste videokursene allerede i dag.