Photoshop kan være utfordrende. Det er så mange funksjoner at det er viktig å rydde opp i dem og organisere dem slik at du har de du trenger lett tilgjengelig.
Det gjør redigeringsprosessen enklere og sikrer at du bruker tiden din på å forbedre bildene i stedet for å grave rundt i uoversiktlige menyer.
Velg arbeidsrommet ditt
I "Arbeidsområder", som du finner i toppmenyen i "Windows", kan du velge forhåndsinnstilte oppsett til ulike typer oppgaver. Hvis du jobber med bilder, er det et godt utgangspunkt å velge arbeidsområdet "Fotografering". Her er hele oppsettet basert på klassisk fotoredigering. Du har direkte tilgang til Histogram, Justeringer og Prosedyrer på høyre side.
Les også: Fotografens død? Nå kan Photoshop skape bilder uten et kamera
Tilpass verktøykassen
Hvis du ønsker å legge til andre moduler, kan du velge dem under "Vindu". De vises i panelet til høyre.
Du kan dra dem fritt mellom det vertikale panelet, der du klikker dem ut midlertidig, og det horisontale panelet, der verktøyene er permanent tilgjengelige.
Lagre ditt personlige arbeidsrom
Når du har tilpasset arbeidsområdet slik du vil ha det, kan du lagre det ved å klikke på "Arbeidsområde" i menyen "Vindu", og deretter klikke på "Nytt arbeidsområde" og gi arbeidsområdet et navn.
Les også: Godt program gir deg de nyeste KI-funksjonene til bildebehandling helt gratis
Du kan også tilpasse resten av grensesnittet. Nederst i menyen "Vindu" kan du velge om " Alternativer", "Verktøy" og "Kontekstuell oppgavelinje" skal være synlige, og du kan dykke enda dypere ved å gå inn i menyen "Photoshop", velge " Innstillinger" og deretter " Generelt".