Idéen til prosjektet "Day to Night" hadde ligget i bakhodet til Stephen i flere år, men det var først i 2009 at han faktisk fikk realisert den.
New York Magazine hadde leid ham inn til å fotografere The High Line, en nedlagt høybane midt på Manhattan, som var blitt bygd om til en langstrakt, offentlig park.
Stephen kunne ikke bestemme seg for hvilket tidspunkt på døgnet han likte banen best, så han fant på å lage et bilde som gik fra dag i den ene enden til natt i den andre.
> Les også: Slik tar du panoramabilder

I løpet av de siste ti årene har Stephen fotografert døgnets gang overalt i verden, og inntil videre har det resultert i 60 sammensatte bilder, der alle representerer mange hundre timer med jobb.
Når han har valgt seg et nytt motiv, begynner han å finkjemme internett for alle bilder som noensinne er blitt tatt av stedet.
Så finner han et utsiktspunkt som gir ham en ny vinkel, for eksempel en gaffeltruck, en kran, et stillas eller en takterrasse, og der setter han storformatkameraet sitt på stativ.
Så følger mellom 24 og 36 timer med konsentrert fotografering.
> Les også: Ta storslåtte bilder i høykantpanorama

Til å begynne med foretrakk Stephen å bruke velkjente landemerker rundt omkring i verden, for eksempel Triumfbuen i Paris, Stonehenge i England og Klagemuren i Jerusalem.
Men dette endret seg på en tur til Serengeti i Tanzania, hvor han ble oppmerksom på konsekvensene klimaendringene har for naturen.
Siden da har han blant annet fotografert flamingoer i Kenya, suler i Skottland og kanadatraner i Nebraska.
> Les også: 4 tips for å fotografere med fiskeøyeobjektiv

Hvert eneste panoramabilde består typisk av cirka 50 bilder tatt over 18 til 36 timer.
Det kan ta Stephen og assistentene hans flere måneder å smelte sammen bildene slik at alle overgangene blir perfekte.
> Les også: Slik lager du timelapsevideo
